5 paź 2017

Przepis na sałatkę z uszkami z pieczarkami, pomidorkami koktajlowymi, świeżym szpinakiem i talarkami z oliwek

Sałatka z uszkami to świetny pomysł na lunch lub przekąskę. Jest lekka, wyśmienicie smakuje, ale także wspaniale prezentuje się na talerzu. To właśnie dlatego można ją z powodzeniem serwować nie tylko na co dzień, ale także podczas spotkań towarzyskich lub innych domowych przyjęć. Dodatkowo jest szybka i prosta w przygotowaniu, a jej oryginalny smak i ciekawe połączenie składników z pewnością podbije podniebienia gości.
Poniższy przepis na sałatkę to oryginalny pomysł na lekkie i pyszne danie. Do jej przygotowania oprócz uszek potrzebujemy pomidorki koktajlowe, świeży szpinak, oliwki, oliwę z oliwek, musztardę, ocet winny i przyprawy. Uszka możemy zrobić samodzielnie, jednak to oczywiście znacznie wydłuży czas przygotowania potrawy. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z gotowych uszek, które dostępne są na rynku. Wybierając gotowy produkt warto jednak postawić na ten sprawdzony i godny zaufania, tylko wtedy możemy być pewni, że efekt końcowy naszego dania będzie prawdziwie zadowalający. W przepisie wykorzystano uszka z pieczarkami Jawo, ze względu na prosty, domowy skład, brak konserwantów i chemicznych dodatków oraz mnóstwo delikatnego pieczarkowego nadzienia, które gwarantuje wyjątkowy smak sałatki. Na dole w przepisie przedstawiona jest wskazówka z modyfikacją kulinarną dla osób chcących uzyskać sałatkę w wersji „do syta”.

Składniki:
·         Oliwki – 20 szt.
·         Świeży szpinak – 1/2 opakowania
·         Pomidorki koktajlowe – 1 opakowanie

19 lip 2017

Pełnoziarniste śniadanko dla całej rodzinki! kaszka orkiszowa z melonem i chrupkami - dla dorosłych, dzieci i niemowląt nawet od 8mc!

Cała rodzina może śmiało zajadać się takim śniadankiem :) sprawdzone na własnym przykładzie rodzinnym tylko oczywiście w małych modyfikacjach. Dziecko zajada z mlekiem modyfikowanym, rodzice ze zwykłym mlekiem, tato dosładza miodem, mama niczym nie dosładza, wszyscy jemy z melonem pokrojonym w drobną kosteczkę i najczęściej z pokruszonym cieniutkim waflem ryżowym, każde z nas je porcję innej wielkości :)  O czym mowa? O naszym błyskawicznym śniadaniu przygotowanym na bazie pełnoziarnistej kaszki orkiszowej. Bardzo szybkie w przygotowaniu, super proste, a do tego pożywne, bez żadnych śmieciowych dodatków, pełnoziarniste, bez dodatku cukru oprócz tego które naturalnie występuje w składnikach. dzieci mogą jeść takie danie już po 8 mc życia :) prosto, szybko, pysznie i pomysłowo :) warto spróbować. Żeby jednak zachować przyzwoity skład tego posiłku ważne jest, żeby nie dosładzać cukrem i użyć kaszki z pełnego przemiału, a nie takiej oczyszczonej z dziwnymi dodatkami, proszkami, cukrami i innymi cudami ;) 



Składniki:

1 cze 2017

Inspirujące! Pachnące! Sycące! Uszka z mięsem zapiekane z brokułami i czerwoną fasolką pod serową pierzynką

Uszka kojarzą się przede wszystkim z ze świętami, przynajmniej mi i moim bliskim;) tymczasem to bardzo mylne skojarzenie bo uszka to prawdziwe morze kulinarnych możliwości! oczywiście można robić je ręcznie w domu ale trudno zaprzeczyć, że jest przy tym mnóstwo roboty ;) ten nadmiar pracy nie powinien jednak przekreślić potraw z uszek w codziennym menu dlatego właśnie warto czasem skorzystac z małej pomocy i wyczarować danie na bazie uszek gotowych dopełniając je odpowiednimi dodatkami i wspaniałym pomysłem - chociażby takim jak ten! oto przepis na uszka mięsne zapiekane z brokułami i czerwoną fasolką pod serową pierzynką :) Ja uzyłam do dania uszek Jawo - są sprawdzone i godne zaufania, ciasto mają cieniutkie a farsz PACHNIE mięskiem na tzw kilometr ;) - bardzo dobre - jak domowe, a ile czasu zaoszczędzone na ich lepieniu! :) :D



Składniki na 4 porcje:
brokuł
puszka zielonego groszku

11 maj 2017

Niesamowite Carpaccio z buraków z hummusem - pyszności w pięknym stylu :)

Carpaccio z buraków z hummusem to doskonała potrawa, która świetnie smakuje i - nie da się ukryć - wspaniale wygląda na talerzu :) dodatkowo to danie jest sycące, a użyte w nim składniki to samo zdrówko :) carpaccio nie zawiera mięsa, więc śmiało można serwować  tę potrawę osobom na diecie roślinnej.  Bardzo fajny pomysł na Szczególnym dodatkiem podkreślającym smak i nadającym charakteru całej potrawie jest hummus, który oprócz swojego niebanalnego smaku jest skarbnicą wartości odżywczych :) 



Składniki dla 4 osób1 granat3-4 czerwone buraki

11 kwi 2016

Puszysty, pyszny i naprawdę błyskawiczny deser z pierniczkami, miodem i owocami


Bardzo fajny pomysł na prościutki, smaczniutki, szybciutki deser z pierniczków :) deser jest niezwykle prosty w przygotowaniu za to prezentuje się naprawdę widowiskowo i dzięki temu można serwować go nawet wymagającym gościom ;)



Składniki na 4 porcje
·         3 małe opakowania naturalnego serka homogenizowanego (3 x 140g)
·         3 łyżki miodu

14 sty 2016

Sernik czy piernik… a może sernikopiernik? Przepis na widowiskowy, puszysty i idealnie wilgotny sernik nadziewany aromatycznymi pierniczkami

 Sernik to jedno z najpopularniejszych ciast cieszących się od lat niesłabnącą popularnością wśród smakoszy w każdym wieku. Nic więc dziwnego, że sernik doczekał się bardzo wielu odsłon i serwowany jest na mnóstwo sposobów. Lista sernikowych dodatków, które mają ulepszyć i urozmaicić tradycyjne receptury w zasadzie nie ma końca. Sernik łączony jest między innymi z makiem, z owocami, z toffi czy z bezą, ale jedną z najwspanialszych kompozycji smakowych tworzy z… aromatycznym piernikiem! Poniżej przedstawiamy wspaniały przepis na widowiskowy, puszysty i idealnie wilgotny sernik nadziewany aromatycznymi mięciutkimi pierniczkami w czekoladzie z soczystym wypełnieniem owocowym.  To genialne, pyszne ciasto łączące delikatność sernika z wyrazistymi nutami korzennymi pulchnych pierniczków. Wspaniale smakuje, ma idealną konsystencję a dodatkowo świetnie się prezentuje, dlatego podbija podniebienia, zachwyca i cieszy oczy nawet najbardziej wybrednych i wymagających smakoszy. Warto wypróbować przepis, bo efekt końcowy jest naprawdę zniewalający! Zatem do dzieła !



Potrzebne składniki:

1 kg gotowego twarogu sernikowego lub twarogu 3-krotnie zmielonego
3/4 szklanki cukru

20 gru 2015

Wspaniale aromatyczna, cudownie świąteczna MOCZKA - tradycyjna śląska słodka zupa piernikowa


Zupa z piernika, zwana także moczka czyli zupa z piernika to tradycyjne wigilijne danie śląskie. Jest aromatyczna, pełna bakaliowych niespodzianek, a do tego kusząco słodka i sycąca. Moczkę mozna śmiało podawać na ciepło i na zimno w formie świątecznego deseru. Moczka można robić na wiele sposobów, dodając do niej różne bakalie, jednak podstawą zupy zawsze jest dobry, aromatyczny piernik. Moczkę można przygotować zarówno z piernika jak i z pierniczków. Dzięki wykorzystaniu pierniczków w czekoladzie zupa staje się jeszcze bardziej aromatyczna i bogatsza w smaku. Warto wypróbować moczkę, nie jest ona trudna w przygotowaniu, zawsze wychodzi bardzo smaczna i niesamowicie pachnąca słodyczą i korzennymi nutami. Doskonale podkreśla świąteczną atmosferę w każdym domu.

                 

Potrzebne składniki:
200 g suszonych śliwek
400 g rodzynek
200 g daktyli
200 g orzechów laskowych

25 lip 2015

Deser witaminowych łasuchów! naturalne pysznośći z banana, nektaryny i kiwi z dodatkiem chrupiących puffingowanych owoców

Ten soczyście owocowy deser przekładany puffingowanymi, chrupiącymi bio bananami to prawdziwy rarytas witaminowy :) To coś naprawdę  pysznego, coś słodkiego, coś zdrowego, coś naturalnego, coś błyskawicznego i na dodatek bez sztucznych dodatków i bez zbędnego cukru!  Deser jest syty, gęsty i doskonale sprawdza się nie tylko w roli słodkiej przekąski :) z powodzeniem może stać sie jednym z pięciu zalecanych posiłków podczas dnia. Jest smaczny, orzeźwiający i piękne się prezentuje, więc robi wrażenie na małych i dużych, na domownikach i gościach ;) bardzo pysznym dodatkiem, na który warto zwrócić szczególną uwagę sa puffingowane banany - to one nadają deserowi wyjątkowści i genialnie słodkiego, super bananowego, intensywnego smaku. bardzo fajnie przełamują konsystencję swoją chrupkością :) warto także dodać, że puffingowane owoce są wyjątkowe pod wieloma względami i dużo lepsze od owoców suszomych tradycyjną metodą konwekcyjną. Owoce puffingowane podczas puffingu - czyli suszenia nowoczesną metodą próżniową zachodzącą w krótkim czasie i temperaturze poniżej 40 stopni - nie tracą swoich naturalnych witamin! są równie wartościowe jak świeże owoce a do tego nie kurczą się jak tradycyjny susz, są chrupiące, kruche i duże, bo zachowują swoją objętość ;) no naprawdę bardzo fajny ten puffing! a puffingowane owoce jeszcze lepsze ;) one sa nie tylko genialne jako dodatek do deserów - to przede wszystkim mega przekąska! spróbujcie i mojego deseru i puffingowanych owoców  ;) 


Składniki na 3 porcje
·                     3 banany
·                     3 kiwi
·                     2 nektaryny

14 lip 2015

Pyszna Ice Mango caffe, czyli mrożona kawa z mlekiem sojowym i chrupiącymi puffingowanymi owocami mango

Pyszny orzeżwiający przepis na mrożoną słodką kawę o rozkosznym smaku mango z miłą chrupiącą niespodzianką! Do zrobienia kawy można wykorzystac mleko sojowe lub każde inne - krowie, kozie, owsiane, migdałowe - tak jak kto lubi.  Oprócz blendowanego świeżego mango, będącego składnikiem kawki, bardzo fajnym dodatkiem jest mango puffingowane, którym przyozdabiłam kawę :) puffingowane mango można tez położyć na kawowym spodeczku obok szklanki w ramach małej słodkiej przekąski, bo jest naprawdę pyszne. Takie mango pięknie prezentuje się jako ozdoba a dodatkowo jest słodką porcją naturalnych witamin. Jest też fajną zaskakująco chrupiącą niespodzianką. W przepisie użyłam kruszonego lodu zamiast zwykłych kostek lodu, dzięki temu kawa stała się troszkę gęstsza i nabrała formy deseru. Kruszony lód robi się ze zwykłych kostek lodu, zawijając je w folię i roztłukując tłuczkiem. 



Składniki na jedną porcję:

- 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej ( lub zaparzona w niewielkiej ilości wody i wystudzona porcja kawy parzonej odcedzonej z fusów )
- cukier trzcinowy/ksylitol/zwykły/stewia ( wg upodobań )

3 maj 2015

Marchewkowe babeczki z lukrem – słodkie wypieki bez glutenu i laktozy

Oto przepis na kolejne absolutnie fantastyczne, proste, wilgotne muffiny - tym razem w wersji bez glutenu i laktozy :) Muffiny wydchodzą bardzo smaczne, więc ze spokojem będą smakowały nie tylko tym, którzy maja problem z nietolerancją glutenu ale wszystkim niealergicznym łasuchom :D 


Składniki:
* 100 g marchewki
* 75 g rodzynek
* 125 g miękkiej margaryny

22 lut 2015

lekki tort orkiszowy z puszystym kremem z ricotty i chrupiącymi puffingowanymi wiśniami - Tort bez białej mąki, masła i tłustej śmietany!!!

Oto przepis na wyśmienity a jednocześnie lekki tort czekoladowo – wiśniowy. Tort nie zawiera białej mąki pszennej i ma obniżoną zawartość tłuszczu, ponieważ do jego wykonania nie używa się masła i tłustej śmietany. Bardzo ciekawym dodatkiem są puffingowane* wiśnie, które nie tylko dodają smaku i pięknie prezentują się jako ozdoba tortu, ale także świetnie przełamują konsystencję tortu, stając się zaskakującą, przyjemnie chrupiącą, delikatnie kwaskową niespodzianką.  

Tort składa się z biszkoptu przeciętego na 2 lub 3 blaty, sączonego sokiem wiśniowym, przełożonego lekkim kremem z ricotty, dżemem wiśniowym i puffingowanymi* wiśniami. Ozdobiony jest chrupiącymi puffingowanymi* wiśniami i tartą gorzką czekoladą.



PUSZYSTY BISZKOPT ORKISZOWY

* 5 jajek
* 3/4 szklanki cukru
* 3/4 szklanki mąki orkiszowej
* 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
* 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 1 łyżka gorzkiego kakao

WYKONANIE :
1.      białka oddzielić od żółtek i ubić ze szczyptą soli na sztywno mikserem na najwyższych obrotach

20 lut 2015

Aromatyczne bezglutenowe spaghetti z kurczakiem curry, rodzynkami i mlekiem kokosowym

Bardzo fajny i prościutki przepis na danie bez glutenu. Spaghetti nie tylko wychodzi bardzo smaczne ale jest także genialnie aromatyczne i ma żywy, bardzo apetyczny kolor :) Oczywiście danie można przygotować z tradycyjnym makaronem, kurczak będzie świetnie smakował także z ryżem. Polecam spróbować w szczególności ryż basmati, który bardzo dobrze współgra z curry:) 


Składniki dla 2- 3 osób

Podwójna pierś z kurczaka
3 łyżki sosu sojowego
3 łyżki oliwy z oliwek
3 płaskie łyżeczki przyprawy curry
Nieduża cebula

15 lut 2015

Pyszne babeczki z kaszy jaglanej z bakaliami i polewą z Jesiennej Śliwki

Babeczki jaglane to bardzo prosty przepis na zdrowe słodkie danie wielofunkcyjne  :) dlaczego wielofunkcyjne? bo można serwować je na deser, obiad, podwieczorek a nawet kolację :) 





Potrzebne składniki:
·         2 szklanki mleka
·         1 szklanka kaszy jaglanej

8 lut 2015

Aromatyczne bezglutenowe spaghetti z pieczarkami, jabłuszkami kaparowymi i płatkami czosnku

 Bezglutenowo wcale nie znaczy niesmacznie :) poniżej bardzo prosty przepis na leciutkie bezglutenowe i bezmięsne speghetti z aromatycznymi dodatkami takimi jak pachnący czosnek, kapary i pieczary ;) 

    

·         250 g pieczarek
·         1 cebula
·         2 ząbki czosnku  ( jeden do sosu a drugi do starcia na płatki i posypania gotowego dania )

8 sty 2015

Aromatyczna, aksamitna zupa grzybowa - na święta i nie tylko!

Zupa grzybowa to tradycyjna potrawa wigilijna i nie może jej zabraknąć na żadnym świątecznym stole - to niezaprzeczalne i oczywiste :) jednakże nie tylko na święta serwuje się zupę grzybową więc poniższy przepis doskonale sprawdzi się zarówno w świątecznym, jak i codziennym menu :)  zupa wychodzi naprawdę puszna i zniewalająco aromatyczna :)


Składniki:
  • 250 g mrożonych grzybów (na przykład mieszkanka grzybów leśnych Devaldano zawierająca kurki, borowiki, podgrzybki i maślaki lub same mrożone borowiki krojone w kostkę Devaldano )
  • cebula
  • litr bulionu warzywnego

26 lis 2014

Pyszne Risotto alla milanese z borowikami

Pyszne Rizotto mediolańskie  czyli tytułowe risotto alla milanese z borowikami to bardzo proste danie, które zwala z nóg swoim smakiem i boskim grzybowym aromatem :) każdy, nawet totalna noga kulinarna może je zrobić, warunkiem jest tylko cierpliwość przy mieszaniu potrawy - Bo rizotto się miesza i miesza i miesza i miesza i miesza i miesza a dopiero po tym całym wielkim i dłuuuugim mieszaniu  można je opałaszować z wielkim smakiem :) 



Składniki:
  •  40 g krojonych w plastry suszonych borowików - jeżeli nie dysponujecie własnymi zbiorami to bardzo pachnące i stosunkowo nie drogie są suszone borowiki Devaldano
  •  ryż do risotto (ważne, żeby nie był to zwykły ryż długoziarnisty )
  • 100 g parmezanu
  • pół szklanki białego, wytrawnego wina
  • pół kostki masła

24 lis 2014

Pełnoziarniste naleśniki pod pierzynką z hummusu zapiekane z warzywnym paprykarzem

 Te lekkie naleśniki pełnoziarniste pod hummusową pierzynką są szałowe! są naprawdę aromatyczne i delikatne a jednocześnie bardzo oryginalne i pyszne. Na pewno przypasują nie tylko jaroszom ale i klasycznym mięsożercom ;)

składniki:

  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka wody

10 lis 2014

Powalający, gęsty i treściwy - sos myśliwski z boczkiem i leśnymi grzybami podawany z pieczonymi ziemniakami

Grzyby leśne mmmmmm uwielbiam! mimo że używam ich stosunkowo często, to za każdym razem podczas gotowania w całym domu roznosi się taki świąteczny aromat :) sama się z tego właściwie śmieję, bo grzyby leśne to dla mnie temat mocno całoroczny, a mimo wszystko nie mogę się wyzbyć tego świątecznego skojarzenia ;) poniżej przepis na zupełnie NIE ŚWIĄTECZNY! ;) - ŻARTUJĘ - NA ŚWIĘTA TEŻ BĘDZIE GENIALNY :D ;) powalający smakiem, konsystencją i bardzo intensywnym zapachem sos myśliwski z leśnymi grzybami - leśny wypas nad wypasami ;) :)





Składniki dla 4 osób:
·         150 g boczku 

16 cze 2014

Pizza z cukinią, kozim serem i ziołami - proste kulinarne dzieło sztuki !



Pizza to dość proste danie - w zasadzie nie dość proste, tylko prawdziwa prościzna ;) luksusem w przygotowaniu pizzy jest to, że zazwyczaj może być ona "na-winie" czyli co sie "nawinie" to się na nią kładzie i zawsze wychodzi dobra :D  ale ale.... pizza może być także wypasionym daniem, które nie tylko ucieszy podniebienie ale także zachwyci oczy :)  Poniżej przepis na wyśmienitą pizzę, a raczej kilka pizz ;) z cukinią, kozim serem i ziołami, która nie tylko urzeka smakiem, ale także jest widowiskowym kulinarnym dziełem, którego nie powstydziłby się chyba żaden artysta ;) 
 
Składniki dla 4 osób: 
·         300 g ciasta na pizzę

23 maj 2014

czas na grilla!!! prosty, wyasiony i niesamowity KEBAB MASSALAM :)

słoneczne heloooo ;)

niezła pogoda nam się zrobiła c'nie? :) jest mega kozacko :D coś czuje, że sezon grillowania wystartuje teraz z taką parą, że łooo ho ho :D ma zatem fajową propozycję grillową na prosty i wypaśny KEBAB MASSALAM - który bankowo przełamie monotonię grillową i pozwoli wyjść z zaklętego grillowego kręgu karkówkowo-kiełbasianego a dodatkowo, będzie smakował tak że wszystkim koparki poopadają z wrażenia ;) :D
P.S. przepraszam Was za ten luz w wypowiedziach, ale to słońce tak na mnie działa, że wyłazi ze mnie moje prawdziwe uhahane i rozcieszone crazy "JA" i żesz no żesz w żaden sposób powstrzymać tego nie mo gę :D :D

dobra koniec bablania - PATYKI W DŁOŃ I GRILLLLLUJEMY KEBABAAA !!! :D ;)


Kebab Massalam - Składniki dla 4 osób:  

17 maj 2014

TURBO PYSZNE gołąbki śródziemnomorskie z... tuńczykiem & suszonymi pomidorami!!!

hmmmm, że tak powiem...idealny weekend na gotowanie :D nie, nie, nie, żarty na bok ;) wiem, że to straszne i nie ma się z czego śmiać, bo mnie też ta pogoda miażdży, ale staram się znaleźć jakieś pozytywy tej nieustannej ulewy ;) Zatem wszystkim tęskniącym za latem proponuję wybrać się do kuchni i cuś ugotować :D na przykład moje mega zaskakujące i turbo pyszne gołąbki w wersji śródziemnomorskiej czyli Z TUŃCZYKIEM I Z SUSZONYMI POMIDORAMI :)  Aromatyczne gołąbki ukryte pod pierzynką beszamelu po rozkrojeniu intensywnie pachną a farsz jest wilgotny i lekki. R U ready? no to robimy ;)

Składniki dla 4 osób:  

12 maj 2014

wypasiony Sernik Toblerone - chwila sernikowego zapomnienia i to bez pieczenia ! :)

Mój własny prywatny jedyny niepowtarzalny książę z bajki ;) MA BZIKA NA PUNKCIE SERNIKA :) z tego właśnie powodu zdarza mi się majstrować serniki przeróżnej maści i treści. Poniżej przepis na jeden z nich - sernik Toblerone :) Toblerone to jest mój słodycz nr 1! nic nie równa sie ze smakie tej czekolady mniaaaaaaaaaaaaaaam!!!! przewypas! gdyby czekolada była ciut wdzięczniejszym obiektem na tatuaż, to byłabym w stanie wytatuowac sobie toblerone na znak mojego totalnego bezterminowego, trwającego od zawsze i na zawsze oddania tejże nieporównywalnej z żadną inną czekoladowej pyszności :D wolę jednak nie ryzykować, bo tatuaże przedstawiające czekoladę najczęściej przypominają brązowego bobka o dziwnym kształcie, a nie pyszne aromatyczne rozpływające się w ustach czekooo, więc zdecydowanie lepiej czekoladę zjeść a nie się nią ozdabiać :D ;)  dobra, a teraz do rzeczy, czyli czas na oszałamiający sernik ze zniewalającą Toblerone :)


Składniki na spód:

160 g ciastek typu digestive,
50 g roztopionego masła

Składniki na masę serową:

7 maj 2014

Wołowina w occie balsamicznym z domowymi chipsami




dzień dobry dzień dobry :) :) Lubicie wołowinkę? no to spróbujcie szybkiego przepisu na chrupką, aromatyczną wołowinę w occie balsamicznym z domowymi chipsami - bardzo fajne i ciekawe danie, które już samą nazwą ciekawi, wabi, intryguje i poleca się do wypróbowania :)  Propozycja robi wrażenie:) jest doskonała na obiad i na kolację. Ocet balsamiczny należy do tej kategorii sosów, które niespodziewanie dobrze smakują z wieloma całkowicie różnymi produktami. Jednak jego zrównoważony, przyjemny, słodko-kwaśny smak szczególnie wspaniale komponuje się z gotowanymi i surowymi warzywami oraz czerwonym mięsem.

Składniki dla 4 osób:
  • 400 g polędwicy wołowej

29 kwi 2014

Łososiowy pucharek z avocado - prosta, widowiskowa przystawka - afrodyzjak :)



Przystawki- to prawdziwe pole do popisu, na którym można dziko poszaleć i poeksperymentować ze smakiem, kolorem i z kształtem. Mogą być malutkie, dosłownie na jeden gryz, jak drobne tartinki lub kolorowe koreczki, nieco większe, niczym piętrowe kanapeczki lub podane w postaci miniaturowego dania – w formie pucharków. Ta wersja przystawki jest wyjątkowo wdzięczna – zazwyczaj łatwa w przygotowaniu i niezwykle estetyczna. A jeśli do tych wszystkich zalet dodamy zaskakujący smak, możemy być pewni, że goście będą co najmniej zaintrygowani. Przykładem tego typu przystawki jest Łososiowy pucharek z awokado. Danie lekkie, zdrowe oraz… posiadające właściwości afrodyzjaku…


Składniki dla 4 osób:
  • 200 g wędzonego łososia w plastrach
  • 1 duże dojrzałe avocado

23 kwi 2014

Neapolitańskie bucatini z warzywami


Na początek parę ciekawostek makaronowo - historycznych :) Wiecie, że Neapol to kolebka włoskiej kuchni? To właśnie tam wynaleziono makaron z sosem pomidorowym oraz pizzę! Z Neapolu pochodzi także makaron bucatini, czyli długie nitki przypominające pręt - z otworem w środku. Bucatini to jedyny makaron wytwarzany przy użyciu foremek z brązu. Ma chropowatą powierzchnię, co sprawia, że świetnie łączy się z każdym sosem. Makaron ten zwykle używany jest do słynnego Bucatini all'Amatriciana, czyli sosu pomidorowego z boczkiem, jednak kulinarnych wariacji z bucatini jest mnóstwo, więc nie ma co się zastanawia,ć tylko trzeba próbować, smakować i gotować odkrywając uroki tego wyjątkowego makaronu :) - na początek polecam kolorowe jak włoska flaga bucatini z warzywami :)


Składniki dla 4 osób:
  •  400g makaronu bucatini
  • 3 młode małe cukinie - pokrojone w cieniutkie paseczki

22 kwi 2014

Królik w occie balsamicznym - królik częściej niż od święta


Święta Święta i po świętach :) Można się więc ze spokojem odciąć od świątecznej klasyki stołu, chwilę odpocząć po świątecznej bieganinie kuchennej i obżarstwie i... zabrać się znowu za poświąteczne szaleństwa kulinarne :D  Oto przepis na wyśmienite danie z królika - wiem, że królik jest kojarzony ze świętami ale na przykład ten - w occie balsamicznym, może być serwowany nie tylko w święta!  Ocet balsamiczny wydobywa z królika niezwykłe pokłady aromatu, mięso staje się wyraziste i zdecydowane w smaku, a całości dopełnia ożywczy aromat świeżej pietruszki.Trzeba spróbować :) Na danie dla 4 osób potrzebne będzie:
składniki:
  • 1,2 kg królika (poporcjowanego)

11 kwi 2014

Krem z ziemniaków z paluszkami paprykowymi - czyli ziemniak na nowo odkryty, doceniony i wyśmienity :)



Ziemniaki chyba wszystkim kojarzą się z czymś tak powszednim i nudnym, że  właściwie trudno wyobrazić sobie jakieś ciekawe danie z ich udziałem. Szkoda trochę, że tak szufladkujemy naszego popularnego ziemniaczka, przecież  to warzywo o zróżnicowanym, w zależności od odmiany smaku. Na dodatek jest bardzo wdzięcznym i uniwersalnym produktem, z którego przyrządzić można także bardzo ciekawe i niecodzienne dania jak chociażby ten gęsty krem ziemniaczany :)




składniki:

8 kwi 2014

Rurki skręcone z gorgonzolą i orzechami



 Uwielbiam makaron! wstyd się może przyznać ale  lubię jeść makaron nawet bez żadnych dodatków tylko z odrobiną soli ;)  oczywiście wszelkie wariacje makaronowe wprawiają mnie w zachwyt a ten, który Wam tu prezentuję jest naprawdę prosty w przygotowaniu i szałowy w smaku! w roli głównej tego dania występuje makaron tortiglioni – czyli po naszemu polskiemu - rurki skręcone.  Kształt i struktura tego makaronu powodują, że sos bardzo dobrze się z nim łączy i świetnie do niego przylega. W ramach ciekawostki dodam, że Tortiglioni, czy skręcone rurki, pochodzą z Neapolu i uznawane są za jeden z najstarszych kształtów makaronów :) 

 

Składniki dla 4 osób:
- 2 puszki pomidorów 

- 400 g rurek skręconych Arrighi
- 150 g gorgonzoli 
- 40 g orzechów włoskich 
- 100 g parmezanu 
- oliwa z oliwek Extra Vergine
- 3 łyżki octu balsamicznego z Modeny Ponti 
- sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania: 


sos pomidorowy: zagotuj pomidory doprawiając je solą, pieprzem, oliwą z oliwek oraz octem balsamicznym do uzyskania gęstej konsystencji. W dużej ilości osolonej wody ugotuj makaron al dente. Dokładnie wymieszaj odcedzony makaron z przygotowanym sosem. Na końcu dodaj drobno posiekane orzechy i kawałki gorgonzoli. Makaron podawaj posypany startym parmezanem. Gotowe!